יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

חוזרים למקורות

אם מצרפים מחשב ישן מדי וזמן פנוי מדי, מקבלים את הפרויקט הבא.
המטרה היתה לקחת את המחשב הישן שלי ולהפוך אותו לעמדת טלויזיה. כיום ישנו טרנד גיקי שנקרא מודינג, לקחת רכיבי חומרה קיימים ופועלים ולשנות את המראה החיצוני שלהם בצורה אומנותית. לכן, ניסיתי להקנות למחשב צורה של טלויזיה עתיקה.
אז היום: המסך.
מדובר בצג CRT בן כמה שנים. שלב ראשון היה למסגר אותו במסגרת עץ. התכנון הראשוני נעשה כמובן על נייר, אך כדי להגיע למידות המדויקות השתמשתי באוטוקאד, והדפסתי את החלקים בגודל 1:1. גזירי ההדפסות הודבקו על העץ עצמו (דיקט בעובי סנטימטר) כך שיכלתי לחתוך את העץ במדויק.

מכאן ניגשים לעיבוד העץ: שיופים, החלקות, התאמות, וקדיחות. לאחר מכן הדבקת כל החלקים ביחד עם דבק נגרים. בשלב זה מומלץ שיהיו מלחציים - או הרבה סבלנות וידיים סטטיות.

הרכבתי גם חלונית קטנה שתאפשר גישה לכפתורים של המסך. דרמל, ידידי הנאמן, סייע לי מאוד בעיבוד של פרטים קטנים כאלו. בשלב זה הרטבתי את כל החלקים כדי שסיבי העץ יצאו ממנו, ושיוף אחרון עם נייר ליטוש עדין.

כרגיל, השלב האחרון הוא הצביעה.
את החלק האחורי של המסך צבעתי בספריי בצבע זהב (מי שמרגיש קיטשי שירים את היד) כמובן להסיר קודם כל את כל הפלסטיק האחורי - רק כמה ברגים מסתובבים ואתם שם. גימור העץ בכמה שכבות של שמן פוליטורה עד שמקבלים את הגוון הרצוי, ושכבה סופית של לכה שקופה.

בפרק הבא: המחשב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה